Lägesuppdatering

10 Jun

Swisch, swisch och helt plötsligt är det juni! Vad var det som hände? Här i Boggan blir jag grymt årstidsvill, och era fb-uppdateringar om sommarvärme och grillfester har lksom svårt att få fäste i min värld. Min värld i Boggans eviga aprilväder, där jag pga bristen på centralväme och flerglasfönster (eller överhuvudtaget fönster som går att stänga!) gör att jag vissa nätter sover med mössa på! Ni som liksom min mormor inte tycks kunna ta till sig att Boggan inte är ett tropiskt paradis, ni får tänka om helt enkelt.

Kort uppdatering: interna omstruktureringar och kära Ana har kommit från Quibdó för att jobba i Boggan. Tyvärr blev fina Maria flyttad till Quibban istället för Ana, sjukt tråkigt. Jag och Ana ska åka på en lång ochspännande medföljningsresa till ett ursprungsfolksområde i norra Colombia. Vi åker nästa lördag och blir borta i två veckor. Sen är det bara ett par veckor innan jag åker hem på semester! Svensk sommarsemester, jag längtar!

Apropå insamlingen i det förra inlägget här så sriver Åsa på facebook: ”uppdaterar er om min insamling: Det blev till slut 500 dollar till Carolina Castrillon och brandoffren i Colombia. Pengarna blir en märkbar hjälp för de tolv familjerna, och gesten; att vi bryr oss och vill hjälpa fast vi inte ens känner dem, kanske ännu viktigare. Jag skickar vidare till er; de tusen tacken och varma hälsningarna från familjerna, och Guds välsignelse från Carolina: Que Dios les bendiga!”

Tack snälla fina ni som bidragit!

Nu ska jag göra helg. Lovar bättring på bloggfronten.Tjipp.

Lämna en kommentar